The steeper the mountain…

The steeper the mountain the harder the climb the better the view from the finishing line. Så rätt! Jag tror att jag klättrade 2000 feet på Versa Climbern idag, äntligen! Och nog var det skönt när jag kom till toppen eller till 2000 markeringen, det var ett tag sedan. Jag börjar gilla nio timmars tidskillnad, i alla fall på morgonen. Det är rätt skönt att vakna före 5 och vara klarvaken. Jag gick upp, åt frukost, körde mitt första 75 minuters Cardio Blast pass på 2,5 månad, duschade, snackade lite och var hemma igen 7.40. Då smakar det bra med en kopp kaffe till och det är fortfarande 4 timmar till lunch. Nu gäller det att hålla i de tidiga mornarna och inte falla in i tv missbrukarfasoner på sensommarkvällarna.

Jag har också hunnit beställa ett RoadID som kommer på posten om några veckor. RoadID är ett armband som du har på dig om du är ensam ute i naturen eller på vägarna, springer, cyklar, paddlar eller kanske glidflyger. På armbandet finns ditt namn, kontaktuppgifter till de du väljer och om du har några sjukdomar/allergier. Så händer det dig något så är det lättare att kontakta dina nära och kära. En otroligt bra ide för en liten slant. www.RoadID.com

Leave a comment